Diensten
Wat doet Vrijwillig beheer voor u?
* Het openen van 3 bankrekeningen:
1. een beheerrekening: hier komen uw inkomsten op binnen en worden uw vaste lasten van betaald;
2. indien wenselijk/noodzakelijk, een leefgeldrekening: hier stort Vrijwillig beheer geld op voor uw huishoudelijke uitgaven;
3. indien wenselijk/noodzakelijk een spaarrekening: hier wordt geld opzij gezet voor onverwachte uitgaven.
* Het op een rij zetten van uw uitgaven en inkomsten
* Het ontvangen van de (maandelijkse) inkomsten
* Het betalen van alle vaste lasten (bij voldoende saldo)
* Het maandelijks reserveren voor onverwachte uitgaven
* Het doorboeken van het overeengekomen dag- of week- of maandbedrag naar uw leefgeldrekening.
* Het regelen van al uw (financiële) postzaken;
Indien van toepassing:
* Het aanvragen/wijzigen van toeslagen bij de belastingdienst;
* Het aanvragen van bijzondere bijstand en andere sociale regelingen bij de gemeente;
* Het aanvragen van kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen;
* Het indienen van de aangifte inkomstenbelasting;
* Het erop toezien dat u voldoende verzekerd bent voor ziektekosten en wettelijke aansprakelijkheid (WA) en sluit, indien nodig, verzekeringen af.
* Het bemiddelen in het oplossen van kleine schulden/achterstanden (problematische schuldhulpverlening doen wij niet!)
We werken met u op vertrouwensbasis (wederzijdse integriteit) waarin persoonlijke aandacht en praktische financiële hulpverlening centraal staan. We streven naar volledige openheid van zaken en vragen dat ook van u. U krijgt uiteraard inzage in uw financiën.
Voor vrijwillig beheer is het uitgangspunt dat de cliënt altijd zelf verantwoordelijk is voor de inkomsten en uitgaven, schulden en de afbetaling hiervan. Vrijwillig beheer is hierin ondersteunend.
Neem contact op voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek via: